“كان مرتبي 22 جنيهاً في الشهر”. تامر حسني يكشف عن معاناته قبل الشهرة

كشف الفنان المصري، تامر حسني عن معاناته قبل دخوله لعالم الفن والشهرة، محاولا تحفيز الشباب وبث الأمل في نفوسهم.

واختار تامر حسني، كتابة تدوينة مطولة على حسابه الشخصي بمنصة ”انستغرام” ليكشف عن معاناته قبل اقتحامه مجال الفن، حيث أعلن أنه اشتغل في سن صغير كعامل في محطة وقود، ثم في سوق مركزي فضلا عن قيامه بحمل مواد البناء لنقلها من مكان إلى آخر.

وأردف تامر حسني  قائلا: ”من عامل بنزينة لسوبر ماركت لفاعل يعني اللي بيبنوا العمارات بطلع طوب وأسمنت عشان أرجع بيتي لامي الغلبانة بأي خمسة جنيهات بالإضافة لمرتب النادي لما كنت بلعب كورة كان مرتبي 22 جنيهاً في الشهر منهم بقى تحويشة المية و الكهربا وعمليات أخويا عشان كان عيان لفترة كبيرة كنت بعمل المستحيل فعلاً عشان أمي وأخويا و عشان أوصل لهدفي. كان جوايا سعي دائم لطريقي الكورة والغناء وبقول دا عشان ناس كتير عايز انصحها بالخطة البديلة عشان لو الحلم مجاش يكون في غيره”.

وأوضح تامر حسني أنه كان يتمنى أن يصبح لاعب كرة أو مطرب، ما جعله ينصح متابعيه بوضع خطة بديلة لهم في حالة الفشل في تحقيق الخطة الرئيسية أو الأولية.

وواصل تامر حسني قائلا: “بعضكم واصل لفقدان الأمل والشغف وبعضكم فاقد الأمل في الحياة نفسها، هطلب طلب منكم قبل أي شيء افتكروا معاناتي في بدايتي وظروفي الصعبة من غير أب ومن غير أي فلوس وبنزل اشتغل في الشوارع”.

وأشار الفنان حسني، الى أن الهدف من عمله هو مساعدة والدته على المعيشة، خاصة أن شقيقته كانت تعاني من المرض وتخضع للجراحة،  لذا أوضح أنه كان يحاول جني المال لمساعدة أسرته بأي وسيلة.
تابع بلادنا 24 على Bladna24 News

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *